Zaburzenia odżywiania forum, leczenie, przyczyny, artykuły, blog, definicja, profilaktyka, pomoc, terapia, anoreksja i bulimia

Zaburzenia odżywiania, anoreksja, bulimia, inne zaburzenia psychiczne.

#1 2012-04-07 14:20:47

minimini

Administrator

Zarejestrowany: 2010-03-24
Posty: 69
Punktów :   

Psychologia funkcjonalna

Psychologia funkcjonalna

Długo odłogiem problem z "Cokolwiek się stało z funkcjonalnego psychologii" stało się bardziej naglące podczas wczesnych lat 1990 z publikacją sławny utwór "stuletnich" tekstów i artykułów (np. Johnson & Henley, 1990; Owens & Wagner, 1993; Donnelly, 1992; DN Robinson, 1993; Taylor, 1992, 1996) uhonorowanie dyscyplina budowania wpływ dwóch nasiennych podręczników przez Williama Jamesa: Zasady psychologii (2 vols, 1890) oraz kursu krótsza (1892).. Chociaż rola tych tekstów (znany pod nazwą "James i Jimmy" odpowiednio) w dostarczaniu argumentów dla nonreductive podejścia naturalnej nauki psychologii uzyskał większości programistów, związane metodologiczne wydania "rola funkcjonalizmu na kształtowanie profesjonalny Cele i metody empiryczne 20 wieku psychologii generała pozostały w większości nierozwiązane. Biorąc pod uwagę, że jesteśmy obecnie zbliża się stulecie (1904) Psychologia JR Angell jest: wprowadzenie analizę struktur i funkcji ludzkiej świadomości (czyli miejsce, gdzie funkcjonalizm po raz pierwszy spotkał praktycznych niezbędnych środków do przeprowadzenia badań empirycznych), następujące dane będą zapewniać podstawowe podstawy do ponownego rozpatrzenia tej kwestii.

Na początku potencjału w "Functional" psychologii

W powijakach, funkcjonalny psychologia odbyła wielki potencjał do czynienia z procesów psychologicznych w sposób systematyczny i ostatecznie wyjaśnień. Oczywiście, James (już w 1904 roku), że tak. W swojej recenzji Studiów w logicznej teorii (1903), - który był edytowany przez Deweya i zawierał rozdział po Angell uczniów Deweya na "o stosunku psychologii strukturalnej i funkcjonalnej do filozofii" - James pisze:

"Chicago ma szkołę myślenia - szkołę myślenia, które jest bezpieczne do przewidzenia, będą figurować w literaturze jako Szkole Chicago do dwudziestu pięciu lat, które nadejdą Niektóre uniwersytety [tj. Harvard] mają mnóstwo myśli. aby pokazać, ale nie szkoła,. inni [tj. Cornell] dużo szkoły, ale nie myśl, University of Chicago, przez dziesięć lat, Publikacje, pokazuje prawdziwe myśli i to prawdziwa szkoła profesor John Dewey, a co najmniej dziesięć jego. uczniów, które wspólnie wprowadzą w świat oświadczenie, jednorodny pomimo tak wielu umysłów współpracujących, z widokiem na świecie, zarówno teoretyczne i praktyczne ... " (James, 1904, str. 1;. Kursywa dodana).

James również uwagę na dwie słabości, jednak i te mówić bezpośrednio do tematu pod ręką, ponieważ tekst Angell w Psychologia miał pojawić się w tym samym roku:

"Istnieją dwa wielkie luki w systemie, której żaden z pisarzy Chicago zrobiły nic, aby wypełnić i dopóki nie zostaną wypełnione, system, jako systemu, pojawi się wadliwy. Nie ma kosmologia, nie pozytywny konto rzędu fizycznej rzeczywistości, w przeciwieństwie do psychicznej rzeczywistości, a nie bierze pod uwagę faktu, (które zakładają autorzy wierzyć w), że różne przedmioty mają wspólny obiekt-świat Są luki może wcale nie być niezamierzone -. będziemy zapewne wkrótce je zobaczyć wypełnione w jakiś sposób przez jednego lub inny członek szkoły "(James, 1904, s. 5/04, kursywa dodana).

Tak się złożyło, James sam przystąpił do wypełnienia te "luki". Z epistemologicznego strony zaprezentował zarówno swoje Pragmatyzm: Nowa nazwa dla starych sposobów myślenia (1907) oraz dupliką ważny nazywany: "konto pragmatycznej z prawdy i misunderstanders" (1909a, ponownie w 1911). W obu przypadkach on rozszerza argument, który został po raz pierwszy w swej "nastrojów racjonalności" (1879) i który następnie został psychologized w Principles (gdzie zaproponował, abyśmy zrzeszania się między obiektami doświadczenia, a nie między wrażeń i obrazów).

Nawet w 1890 roku pracy, James uznał, że z ewolucyjnego punktu widzenia, representationalism nie ma żadnego sensu. 1907 argumentów zawartych w jego pragmatyzm, jednak rozwija się ten rodzaj ewolucji opartej na bezpośrednim argumentem realistycznej dalej w następujący sposób: Od zdolności percepcyjne człowieka zostały powołane przez procesów ewolucyjnych one (i my) bezpośrednio odzwierciedlają świat, aw konsekwencji jeżeli mamy do czynienia z sytuacją, gdy dwa lub więcej przekonania sprzecznej z siebie, to jest do praktycznego wyniku jednej wiary kontra inny, że powinniśmy dążyć do prawdy. Wiara jest prawdziwa, jeżeli wynik tego przekonania jest zadowalająca do nas. W 1909a/1911 duplice, zaprojektowany jako korekcyjne przeciw subiektywistycznych interpretacji wspomnianego "pragmatyczne" widzenia prawdy, James wyjaśnić ten punkt jeszcze dalej twierdząc, że: Fakty nie są prawdziwe, po prostu istnieje, a nasze przekonania są prawdziwe z nich. To było za pomocą tych środków połączonych i sukcesywne że James mocno, twardo i przekonująco odrzucone representationalism we wszystkich jego różnorodnych formach przeszłości.

Na stronie ontologicznym, jego pluralistyczny Universe (1909b) służył do ciała-out wielu jego wcześniejszych pozycjach domyślnych wschodzących iw ten sposób przyjąć różne dialektyczne argumenty nieco brakuje w jego zasad; gdzie wyraził pogardę dla "Hegelizers" (1890). James można powiedzieć, że teoretycznie zbieżne z Dewey w tym zakresie. Tutaj static "block-wszechświat" (w przeszłości ontologicznego monizmu) spotyka się z Heraclitean pozycji pluralistycznym monistyczna Jamesa (patrz Tolman, 1989a; Viney, 1989), która wyraża się jedność w różnorodności nie tylko wszechświata, ale żywych organizmów i istoty ludzkie, jak również. W szczególności był przed wszelkimi uproszczonymi albo monizmu lub argumentu pluralizm. Odnosząc się do własnej formy pragmatyzmu James napisał: "Z jej kryterium praktycznych różnic, które sprawiają, teorie, widzimy, że musi ona równie wyrzeczenia absolutnego monizmu i pluralizmu absolutną (James, pluralistyczny Universe, 1909b, s. 105)..


Wreszcie, poprzez zlikwidowanie dwóch powyżej podanych fizycznych i psychicznych spraw rzeczywistości, mamy wydanym pośmiertnie esejów w skrajnego empiryzmu (1912). Tutaj, Jakub (1912) podkreśla różnicę między klasycznym empirycznej nauki (co jest najeżona, a ograniczony przez, wielu idoli teatru) i jego "radykalną" formę empiryzmu; cechą, która jest powrót do baconowskiego obiektu skoncentrowane i ludzkiego skoncentrowane podejście do dyskursu i odkryć. Podchodzi z cudownymi retorycznych argumentów (oprawione w praktycznym języku potocznej), które są raczej nieprześcignionego. Pyta, na przykład, kiedy zdmuchnąć tę świecę na stole, którego świeca Ci zdmuchnąć? i odpowiedzi: Kiedy zdmuchnąć świecę, można zdmuchnąć świeczkę za moją. Podobnie, gdy trzymasz jeden koniec liny i biorę innej, której lina mamy ciągnąć? To samo sama lina między nami.

Kardynał zasada, która kieruje wszystkimi tego później Jamesian pracy filozoficznej było starań w celu położenia człowieka z powrotem na konto (tak, że w wyniku dyskursu i praktyka stają się bardziej konkretne). Ale niestety to było, przynajmniej dla części psychologicznej szkoły chicagowskiej, za późno.

Jak starałem się wykazać powyżej, aspekty emergentist zarówno Jakuba i wczesnych pismach Deweya psychologicznych były całkowicie ukryte i niespójny sprawa. Natychmiastowy dyscyplinarne wynikiem było to, że psychologia JR Angell firmy (1904, 1906, 1907, 1908) można powiedzieć, aby podjęły tylko "powierzchowne aspekty" tych pism w tej ontologicznej zakresie. Jego później Wstęp (1918, 1920), jednak widać, że wykonaliśmy trochę lepiej.
Psychologia funkcjonalna
Podobnie Jamesa kolejno podane bezpośrednie widoki Realist na epistemologii natomiast wymienione w rozdziałach percepcji tekstów odpowiednich Angell firmy nie zostały przyjęte w sposób systematyczny. Angell w skrócie, przedstawia różnej który czasami podąża Jamesa, a czasem nie. Carr, jednak utrzymuje pozycje na pionowej (ontologiczny) rachunku porównawczego mentalności gatunków, które były w sprzeczności z jasnym, że Dewey i trzymał na własny rachunek percepcji przestrzeni, która była dokładnie representationalist (więcej szczegółów na ten wykonać poniższe).

Kolejne próby przez Angell i Carr formalnie charakteryzują i popularyzacja The 'prowincję funkcjonalnej psychologii' do amerykańskiej publiczności Psychological Association odzwierciedlają współczesną zmiany kierunku zarówno eklektyczny (a następnie behawiorysta) myśli w głównym nurcie psychologii ogólnej eksperymentalnej. Pierwsza zmiana jest przykładem najlepiej w Angell, podczas gdy druga jest najbardziej uderzająco zilustrowane w Harvey Carr (1925, 1930) - który zakończył się popierając stanowisko, które było behawiorysta we wszystkich, ale imienia. Język używany w obu kontach pozostaje głównie organismic zamiast kulturalnego (choć w Angell 1918, 1920, było często zbyt społeczny). Z grubsza rzecz biorąc, jest to, co stało się funkcjonalne psychologii.

Jeśli chodzi o (1904) Jamesa "bezpieczne" przewidywania, musimy pamiętać, dwa punkty. Najpierw było dość niejednoznaczne przewidywania. W tym sensie, że szkoła Chicago filozofii pragmatycznej była w toku sprawa, można powiedzieć, aby spełniły się (z wielką pomocą Jakuba). Po drugie jednak, w tym sensie, że James zasugerował, że ważne "luki" nie "bez wątpienia" być wypełnione przez członków szkoły chicagowskiej, trzeba powiedzieć nie (o ile psychologia dotyczy), aby się spełniły. Reszta tej pracy, dlatego przedstawi szczegóły tego stopniowego przejścia od "funkcjonalny psychologii" do behawioryzmu w nadziei, że kilka metodologicznych lekcje obiektów można się nauczyć o możliwych środków odwoławczych nadal wymagana przez 21 psychologii wieku w tych zakresie.

Angell na Mental Evolution

Większość historii tekstów psychologicznych wskazuje, że manifest funkcjonalnego psychologii została wysunięta przez JR Angell ust 1869/49) w jego prezydenckiej 1906 roku APA adres (opublikowany 1907). W przemówieniu, Angell sugeruje, że jeśli funkcjonalny psychologia kiedykolwiek staje się "dogmatyczny i wąskie" będzie prawdopodobnie zastąpiony przez "jakiegoś następcę worthier" (s. 91). Należy zauważyć zatem, że w duchu otwartości Angell celowo przyjęła powściągliwość (lub wyciszony) tonu, gdy wprowadzenie otwartych debat na "właściwe" natury psychologicznej metodologii. Oznacza to, że zamiast mówić zbyt wiele, często mówił za mało.

W duchu jego wcześniejszych proklamacji, na przykład, Angell (1909) starał się kierować drogę pośrednią między tymi, którzy zalecał różne wersje mentalnej ciągłości i nieciągłości bez otwarcie "rzucając w jego partia" z wszelkich istniejących (lub w przeszłości) alternatywy. Podobnie Angell (1913) nawet wziął otwarcie zaspokajanie ton przy ocenie powstanie psychologii behawiorystycznego. Warto więc rozważyć te dwa artykuły w niektórych szczegółach przed przeglądając ogólne podręczników Angell psychiki.

Angell na darwinizmu psychicznego, psychologii i behawioryzm

Angell s (1909) artykuł na temat "wpływ Darwina na psychologię" okazją do otwartego zbadania koncepcyjny rdzeń funkcjonalnego rozumienia psychicznej ewolucji. W przeważającej części, Angell wydaje się być dobrze poinformowani o możliwych alternatyw historycznych i współczesne jak stanęli w tym punkcie. On wyraźnie odrzuca dwie najbardziej skrajne stanowiska, ale odbywa się to na nieco dwuznaczne "państwo art 'zasadach. Darwina "przekonania co do ciągłości psychicznej ewolucji od zwierzęcia do człowieka", na przykład, został odrzucony, ponieważ oparła się zbyt mocno na "anegdota" (s. 159-160). Już odrębne poglądy 'takie jak George Mivart, którzy opowiedzieli się za "break, oddzielając ludzkie i duchowe, z tylko czującą i brutalna", są również odrzucone, ponieważ "zawsze" zawiera "pewien pasek wiary religijnej" (s. 160).

"Oczywiście żaden z tych sposobów klasyfikacji daje nam żadnej realnej wgląd psychicznych typów. Jeśli żyzne badania Darwina mają owocować w tym kierunku w psychologii, musimy być w stanie ukazać całą gamę procesów umysłowych należącej do wielkich podziałów zwierząt życie, aby pokazać, gdzie i jak te dzieląc część linii spółka z tymi, które obecnie wiążą form zwierzęcych razem na linii strukturalnych "(Angell, 1909, s.. 168).

Ze względu na fakt, że Angell wydaje się zdawać sobie sprawę z pełnego zakresu alternatywnych metodologicznych stanowisk istniejących w tym miejscu, może to być tylko góry "stan wiedzy argumentu (tzn. o nie mając jeszcze wystarczających danych) niż jakikolwiek mocno odbyło teoretyczny zarzut, że prowadzi go do ignorowania lub bagatelizowania znaczenia GH Program Lewes (która rozróżnia wrażliwości i świadomości; funkcja i wykładowców, itd.).
Psychologia funkcjonalna
Używam terminy "widocznie" i "być może" tutaj, ponieważ podczas Angell wspomina Lewes z nazwy w sekcji II w debacie na temat pochodzenia instynkt), nie wspomina Lewes ponownie przy ocenie różnych "odrębne argumentów, tj przed widzenia ciągłości Darwina psychicznego ewolucji) w sekcji III. To skłania mnie do przypuszczenia, że ​​on nie był tak obeznani z Lewes, jak mógł być.

Należy zauważyć jednak, że Angell (w tym momencie) wyraźnie sympatyzuje z możliwością ostatecznie uzyskanie zarówno dokładną uwagę na ilościowy "szeregu procesów umysłowych" i opisując jakościowo różne "psychiczny typów" lub "etapy" mentalnej ewolucji (s. 168-169). Ale jego konto, jak to zrobić to inna sprawa i insynuacja Angell, że darwinowska konto mentalności może "owocować w tym kierunku" jest, jak sądzę, zarówno szkodliwe i mylące. Zobacz Darwina ciągłość myślenia powinien być odrzucony przez Angell co złe. Jak wskazano w innym miejscu, konto Darwina psychicznego ewolucji (stwierdził dosadnie) ustępuje swoim koncie ewolucji organicznej (patrz Ballantyne, 2002, rozdział 1).

Były Angell mieć Lewes odczytu (1879), mógłby zobaczyć ułożone w jasny sposób nie tylko rozróżnienie pomiędzy psychologicznych funkcji (w zwierząt) i wydziałów (ludźmi), ale także równie realny pod uwagę "odczuwania" ( w rdzeniu kręgowym aż do mózgu zwojach bazylii) i "świadomość" (na wyższym umyślnej Cortex-organizmu poziomie). Stanowisko, należy dodać, został zbudowany z stosunkowo trudno węszył porównawcza fizjologiczne dowody sięgające całkiem sposób: zob Lewes, 1874; 1877) strony '. Anegdota ", a także na wschodzących argumentów przyrodnik i Lewes poprawił się na Darwin we wszystkich tych aspektach.

Angell, przynajmniej w tym momencie w swojej karierze, po prostu sugeruje, że "obecny" psychologia miała "tylko początki" niezbędnych danych dla rozwiązania ogólnego problemu psychicznego ewolucji. Kończy się na taką notatkę:

"Aby zabezpieczyć te i dziesiątki innych elementów potrzebne dane do realizacji proponowanego programu będzie wymagało długich lat pacjentem pracy. Niemniej jednak, aż ta praca jest wykonywana, pozostaniemy bezsilni, aby opisać wielkie etapy rozwoju umysłu. Zadanie jest wybitnie warto i na pewno zostanie osiągnięty. Dopiero gdy odbywa się to naprawdę możliwe do rozpoznania inteligentny orzeczeń dotyczących podstawowych twierdzeń darwinizmu dotyczące ewolucji umysłu "(Angell, 1909, s.. 169).

Angell s (1909) powściągliwy stosunek do minionych poglądów na temat psychicznego nieciągłości znajduje odzwierciedlenie w jego późniejszej obsługi doktryny rozwijającej behawiorystycznego. W artykule dotyczące "zachowanie jako kategorii do psychologii", Angell (1913) dał "życzliwą akceptację" (s. 259) do behawiorystycznego wysiłku do włączenia obiektywnych metod do praktyki psychologicznej.

To jednak bynajmniej nie był teoretyczny kapitulacji, ani poparcia doktryny behawiorystycznego. Wszakże, jak Angell wskazuje, funkcjonalny psycholog (czego dowodem jest dziecko-i--płomienia przykład) "uporczywie podkreślali całą ustawę z narządem zmysłu do mięśni" jako właściwego przedmiotu w psychologii (str. 258) . To mówi Angell, dlatego "łatwo przyjąć kategorię podobnego zachowania, które ... akcenty ... Celem działania" (1913, s.. 258). To, oczywiście, jest głównym zaniżenie (1896) pozycji Deweya i nawet Jakuba "(1890) przeróbkę" dziecko i Flame "przykład. Obie te postaci podkreślał znaczenie wewnętrznej dynamiki działań, ale analiza behawioralna wygląda na zewnątrz organizmu akt na części i przyczyną sprawczą przesuwania go w ruch.

Angell jest subtelnie sugeruje, oczywiście, że behawioryści patrzeć tylko przez część właściwego przedmiotu psychologii. Zarówno dyscyplinarne motywem, a granice, serdeczne przyjęcie Angell na doktryny behawiorystycznego są przynajmniej częściowo wyjaśnione w następującym stwierdzeniem, które pojawia się pod koniec 1913 roku artykule:

"Chcę zobaczyć, jak idee i uczucia ucieleśniają się w akcji i psychologii, które sprawia, że ​​cel opis jego główną troską musi nieuchronnie wspierają tę zainteresowanie ... Jeśli chodzi o introspekcji odrzucając I wahanie" (Angell, 1913, s.. 268) .

Stwierdziwszy granicach swojego sympatycznego przyjęcia, Angell zwraca uwagę na praktyczne trudności faktycznie realizacji behawiorystycznego "pomocniczego ruch" (s. 256) wokół świadomych zjawisk. Psychologowie mogłoby potencjalnie ograniczyć badanie ludzi do tych samych metod, które stosuje się do zwierząt, ale pytania Angell dlaczego takie ograniczenie byłoby konieczne. Mimo wszystko, jeśli chcemy dowiedzieć się czegoś więcej o 'nieobserwowalnych' Wydarzenia, możemy po prostu zapytać naszych ludziach uzyskanie dalszych informacji. Eksperyment Angell jest od lokalizacji dźwięku (1903b), należy wspomnieć, zrobił nie tylko to!

Kontrast w profesjonalnym takt między Angell i Deweya jest ciekawe. Kiedy Dewey (1896) dokonali przeglądu reflex pojęcie łuku, on stanowczy nazywa to "okaleczenie" z odpowiednim (i większych) przedmiotu psychologii. Angell, z drugiej strony, tylko odwołuje się grzecznie do rzekomego zdrowego rozsądku czytelnika. Po palcach wokół podstawowych zagadnień teoretycznych, a na stosie za jakiś czas, ostatecznie podsumowuje, dostarczając zarówno mądre rady i ostrzeżenia uwag, które tylko zostały ukierunkowane na JB Watson sam:
Psychologia funkcjonalna
"Dopóki można wykazać, gdyż nie został jeszcze pokazany, że introspekcja jest ... fundamentalnie niekompetentny ... dobrze jest wyrok z niego korzystać. Udoskonal to, sprawdź to, trenować, ale nie wyrzucać dobry narzędzie do pewno mają lepiej w ręku. I nie zapominaj, że w znacznie który oferuje się jako obiektywnej metody, introspekcja jest naprawdę zaangażowany bezpośrednio lub pośrednio .... Miejmy potem licytować ruch w kierunku w sposób obiektywny i opis obiektywnej psychologii Bóg-biegowa, ale niech nam też rada to rezygnacji z ekscesów młodości "(Angell, 1913, s. 269-270).

Angell podejście do Psychologii Ogólnej

Po stwierdzeniu, ostrożne profesjonalną Angell na postawę, logiczne jest, aby zapytać, jak mogło to objawia się w jego tekstów ogólnych psychologii. Nic dziwnego, że kolejne edycje tekstów odpowiednich Angell Ludowa (1904, 1906, 1918, 1920) są pełne możliwości dalszego teoretyczne i empiryczne podstawy psychologii funkcjonalnej. Ale czytając te teksty, trudno jest uniknąć wniosku, że Angell nie (w większości) sukces w tym zakresie.

Na przykład, porównując zdolności rozumowania zwierząt i mężczyzn, Angell (1920) poprawnie wskazuje, że szerokość tej ewolucyjnej przerwie nie można było przewidzieć patrząc na anatomii sam. To uznanie, że ponad biologii lub anatomii porównawczej jest zaangażowany jest krokiem we właściwym kierunku.

"Oczywiście nie znaczy ... wezwać każdą radykalną nieciągłość rozwoju poszczególnych zwierząt wyższych i człowieka, bo ludzkie dziecko daje liczne dowody w swoich wcześniejszych latach zachowań, które jest zasadniczo identyczny z tych zwierząt. Ale jedno może twierdzą, że, biorąc pod uwagę zachowanie jako wyraz inteligencji, ewolucyjny przerwa między człowiekiem a zwierzętami jest znacznie większe niż by na to wskazywała swobodnej obserwacji ich anatomicznej organizacji. Aby mieć pewność, że mózg człowieka różni się w istotnych danych z nawet najbardziej wysoko rozwinięty mózg zwierząt. Ale różnice nie są takie, jak nigdy sugerują brutto różnice w inteligencji, których badanie zachowań wyraźnie ujawnia "(Angell, 1920, s. 187-188).

Niestety, kiedy przychodzi do ujawniania Najlepszym sposobem na zrozumienie natury tego psychicznego / behawioralne ewolucyjnej przerwy Angell po prostu odwołuje się do różnych spacerem organismic adaptacji "albo" dostosowań w danym środowisku społecznym. " Innymi słowy, język Angell na analizy brakuje wystarczającej odniesienie do transformacyjnej roli języka i kultury. W swoim rozdziale "rozumowania", na przykład, że portretuje "język jako akcesorium" (s. 187) w ten sam sposób, że Darwin miał 60 lat wcześniej. Podobnie jak w przypadku Darwina i Romanes, Angell twierdził, że kultura jest miejski (czyli coś po prostu dodane do naszego biologicznego istnienia).

Podobnie Angell wykorzystuje Watsonian dowodów przeciwko fizjologicznie redukcyjne James-Lange teorii emocji, ale nie również zwrócić w rozróżnieniu Lewes pomiędzy 'logiki uczuć "(znaczenie biologiczne) oraz" logiką znaków "(kulturowe specyficzne, językowo oznaczone emocje). W tym przypadku Angell zatrzymała się na etapie przejściowym systematycznego myślenia +1-ta przykładzie Romanes. Odnosi się on do lub nawet rozpoznaje jakościowych przerwy, ale nie może wyjaśnić je w coś innego niż ciągłe warunki. Angell jest tylko pół rację, dlatego w poniższym oświadczeniu podsumowującym pod koniec jego rozdziału na temat emocji:

"Nie można powiedzieć, że darwinowskiej wyjaśnienia mają w ogóle całkowicie rozwiązać zagadkę niektórych naszych reakcji emocjonalnych, ale będą one co najmniej służyć sugerują linie, wzdłuż których być może on znaleźć ..." (Angell, 1920, s.. 211).

Przypomnijmy, że Romanes (1888) i Lewes (1879) przed nim uznał, że szczególną czysty Darwina widok ciągłość "emocjonalnych reakcji" (1872) było unDarwinian. Dlatego szukali alternatywnego ewolucyjny "linia" śledczej (które mogą być oznaczone różnice jakościowe i wyłaniające się naturalizm odpowiednio). Dla Angell (1920) do nazwaliśmy się "linii, wzdłuż której" odpowiedź może znaleźć jako "darwinowskie" zamiast jako własne "Darwina" (jak miał w 1909 roku) może wskazać własną świadomość świtu różnicy między tymi dwoma pojęciami , ale aluzja jest jeszcze niefortunne.

To samo przejściowy pół kroku stan można zaobserwować w leczeniu Angell pod tym temacie "instynkt", gdzie jego analiza nabiera smaku wyraźnie eklektycznym:

"Jeśli ktoś chce odkryć wyraźnie genetyczne fazy instynktu, wtedy klasyfikacja podobnie jak Ribot lub McDougall ... byłoby najlepsze. Jeśli ktoś pragnie rzucić na pierwszy plan te rozważania, które dotyczą najbardziej wyraźnie do ewolucji społeczeństwa i jego w stosunku do osoby, to takie ugrupowania jak ostatnio wymienione [tj. zajmującego się problemami międzyludzkiej miłości i dobrobytu jednostki plemienia lub społeczne] jest prawdopodobnie najbardziej wygodny. Nie ma dodatkowy atut w tej [drugiej] typ klasyfikacji w tym, że nadaje się raczej łatwo używać w połączeniu z nowoczesnych koncepcji ewolucyjnych umysłu "(Angell, 1920, s.. 220).

Należy pamiętać, że te "nowoczesne ewolucyjne koncepcje umysłu", jak zdefiniowane wcześniej przez Angell (1909), zawiera odniesienie do Lewes. Powyższe dyskusje emocji i instynktu są doskonałą okazją do Angell do dalszego systematycznego pozycję funkcjonalistycznych pozycji poprzez zapewnienie wyraźnie transformacyjnej poniższej analizy tego konkretnego nowoczesny ewolucyjną koncepcję umysłu. Zamiast tego, natychmiast ukazuje "cywilizowanego społeczeństwa" jak ciąg jest od organizmu dostosowania instynktów (np. zamiast jako wyłaniające się z nich).

Oznacza to, że zamiast uznania (jak Lewes nie), że stosunki społeczne transformacji samej natury człowieka zmian w jakościowo inny obszar ("Środki" z "społeczno-logiczne" praktyk), Angell przedstawia kondycję ludzką w świetle jedynie Jamesian; jako "równowagę między tymi instynktami, które mają tendencję do wykorzystywania jednostki kosztem społeczeństwa i tych, których tendencja jest w kierunku przeciwnym" (1920, s.. 221). James nie z nami w tym względzie i tak nie Angell.

Tak więc "społeczeństwo" (tj. kultura) jest postrzegana przez Angell jako zmienna, które okresowo się narzuca bardziej stabilne instynktownej "miłości wewnętrznej matki dla dziecka" (1920, s. 225;. Także zobaczyć Angell, 1922). Aby mówić w przenośni (i ahistorically) na minutę, bądźmy szczerzy, co do których metodologiczne praktyki są pomijane, a które są wykluczone: "Przeminęło jest zintegrowany poziomy podejściem przedstawionym przez Lewes i maszeruje zmiennej psychologię, która jest tak bardzo charakterystyczny z średnio-i pod koniec 20 wieku, psychologii! Jest to z pewnością "koniec życia i początek przetrwania 'dla funkcjonalnego psychologii jako szkoły.
Psychologia funkcjonalna
Mówiąc mniej metaforycznie, Angell Wydaje się, że niechcący skapitulowała (lub nawet szkodzić) widoku Romanes z "jakościowy" ewolucji psychicznej na koszt świadczenia jest progresywny system do psychologii ogólnej do naśladowania. W ten sposób sugeruje, że "instynkty i odruchy są dominujące w początkowym okresie naszej historii życia, inteligentna kontrola przychodzi w młodym wieku do modyfikowania [ale nie" transformacji "] te odziedziczone formy zachowania" (1920, s.. 224) . Psychologia Angell jest jedna społecznie zmodyfikowanych organismic funkcji, a nie z transformacji wewnętrznie dynamicznych organismic funkcji osób do funkcji społecznych, a następnie wyraźnie kulturalnych ludzkich zdolności.

Ważne jest, aby pamiętać, że oprócz tych ograniczeń, Angell (1920) też ma swoje momenty chwały. To nie powinno dziwić, że wobec Wczesne wpływy Jamesa i Deweya na jego treningu psychologicznego (patrz autobiografię Angell w 1936 r.), jeden znajdzie te chwile w rozdziałach dotyczących wolontariatu i siebie. W końcu James był na swoim "wschodzących" najlepiej, gdy omawiając celowościowe naturę świadomości i jedności jaźni. Teraz jednak trzeba zwrócić na konto psychologii funkcjonalnej proponowanej przez dyscyplinarnej Angell następca Harvey Carr.

Harvey Carr na Mental Evolution

Ze względu na jego znanym artykule na temat psychologii funkcjonalnej psychologii Murchisona 1930 roku, Harvey A. Carr (1873-1954) jest często cytowany jako postać, która "zachowanej funkcjonalnej psychologię" w czasach behawioralnej badań. Heidbreder (1933), na przykład, zasugerował, że funkcjonalny psychologia została zainicjowana przez Deweya, opracowany pod Angell, i zachowane jako niewątpliwy wpływ przez Carr (s. 209). Henle & Sullivan (1974), jednakże postanowić, przekonujące kontrargument, że w rzeczywistości, Carr przewodniczył systematycznego rozkładu funkcjonalnego psychologii jako szkoły. Zgodnie z tym oszacowania następujące podrozdziały dotknie krótko poglądów Carra psychicznej ewolucji (1925, 1927, 1930) jako wskazanie zarówno jego intencje intelektualnych i ograniczeń systemowych.

Szanowni Intentions Carra

Carra Psychologia: Badanie aktywności umysłowej (1925) z pewnością okazją dla niego nie tylko przyniesie funkcjonalistycznych obóz do zgodności z, ale także stopniowo informować (poprawić) systematyczne stopie ówczesnego rozkwitu empiryczno-eksperymentalnej tradycji psychologii. Szerokość i szczegółowość jego definicji otwarcia psychologicznej przedmiotu ust jako "Badanie aktywności umysłowej") bezpośrednio prowadzi czytelnika oczekiwać, że intencją Carr jest osiągnąć taki podwójny cel.

"Psychologia jest przede wszystkim zajmuje się badaniem aktywności umysłowej. Termin ten jest ogólna nazwa dla takich działań jak percepcji, pamięci, wyobraźni, logicznego myślenia, odczuwania, sądu i będzie .... stwierdzono w kompleksowych warunków ... aktywność umysłowa jest dotyczy nabycia, utrwalanie, przechowywanie, organizacja i ocena doświadczeń, a następnie ich wykorzystanie w wytycznych postępowania "(Carr, 1925, str. 1).

Stopniowe aspektem tej definicji jest to, że wraz z Dewey, Carr wydaje się być zapewnienie większej jednostką analityczną dla psychologii (patrz Ballantyne, 1996 w tym zakresie). Oznacza to, że "aktywność" w różnych jego przejawach, zawiera zarówno "zewnętrzne i wewnętrzne procesy" w jednej dużej jednostki analizy. Większe, czyli od innych możliwych jednostek, takich jak introspekcyjnych elementów w Titchener, Dallanbach), czas reakcji (Pismo Święte), reflex (Pawłow), lub zachowanie (Watson, a później Skinner).

W Carr, jak było w przypadku Jakuba i Angell, przeznaczone otwartość przedmiotu koniecznie implikowało konieczność szerokiego rozumienia metod empirycznych. Tak więc, obserwacja introspekcji, fizjologiczno-anatomiczne, eksperymentalne i antropologiczne badania są przedstawiane jako istotne i ważne części psychologicznej praktyce. W konsekwencji, miał trochę zaniepokojenie brakiem linii rozgraniczających twardych między naukami:

"Jest więc oczywiste, że każdy fakt jest psychologiczny punkt odniesienia, gdy może być wykorzystana dla zrozumienia natury i znaczenia umysłowych operacji. Sam fakt może być istotna dla wielu nauk, takich jak neurologii, psychologii, i fizjologii, a taki fakt będzie stanowić część danych w każdej z tych dziedzin wiedzy. Psychologii podobnie jak inne nauki wykorzystuje żadnego faktu, który jest istotny dla swoich celów bez względu na to czy, gdzie i przez kogo został on uzyskany ... Różne źródła ... suplement siebie i psychologia dotyczy zadanie usystematyzowanie i ujednolicenie ... w celu stworzenia odpowiedniej koncepcji wszystko, co jest zaangażowany w działalność umysłu "(Carr, 1925, str. 11).

Carr również strony z Jamesian pragnienie zachowania psychologia istotne. Oznacza to, że do produkcji wiedzy psychologicznej, która dokonuje praktycznej różnicy zarówno wewnątrz i na zewnątrz dyscypliny:

"Psychologia z kolei jest zainteresowany cokolwiek wkład to możliwe, aby wszystkie sojusznicze dziedzinie myśli i starania, takich jak filozofia, socjologia edukacji, medycyny, prawa, biznesu i przemysłu" (Carr, 1925, str. 14).

Podczas Carra 1925 praca wyraźnie przeznaczone na systematycznym opracowywaniu funkcjonalnego tradycji psychologii, szczegóły jego analizy psychologicznej funkcji powiedzieć zupełnie inna historia. Jego rozdział 4 "Niektórzy Zasady ekologicznego zachowania" oraz rozdział 14 "Volition" mają charakter orientacyjny. Zawierają dużo, że jest sprzeczna z zasad przewodnich analitycznej całości, z wewnętrzną dynamiką, a do osiągnięcia celu-directedness ludzkich działań, przedstawione przez Jakuba (1890) i Dewey (1896).

Organismic Regulacja; bodźce motywujące; i wolicjonalne "kontrola"

W (1925) tekstu Carra koncentruje się na "adjustive działalności" organizmów, a nie na "aktów adaptacyjnych" Widzieliśmy w Angell (1920). Istnieje stopniowy odwrót od kwestii umysłu, świadomości, a nawet z aktywności umysłowej w kierunku biologiczną pod uwagę "adjustive ruchu '(tzn. zaobserwowania zachowanie) z ta rozumiana jest w dużej mierze pasywne warunkach wynikających z cielesnej i przygodności środowiska.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
GotLink.pl